Abonnementen

Op deze pagina kunt u eenvoudig een abonnement aanvragen bij Maatje. Nadat u het formulier ingevuld en verstuurd heeft krijgt u van ons een bevestigingsmail. Voor binnen klik hier, voor buiten klik hier.

Bij deze mail zitten de volgende bijlagen:      
- Een informatieblad;
- Een formulier voor het geven van een doorlopende machtiging om periodiek de abonnementskosten van uw rekening af te schrijven, een terugboekingskaart voor het geval er ten onrechte geld van uw rekening afgeschreven is en een formulier voor het intrekken van de machtiging.

Het machtigingsformulier kunt u uitprinten, invullen en ondertekenen en per mail naar info@maatjeinzeeland.nl sturen of per post aan ons terugsturen. Omdat we een antwoordnummer hebben, hoeft u geen postzegel op uw brief te doen. Ons postadres is:           
Maatje in Zeeland
Antwoordnummer 2605
4330WB Middelburg

De maand waarin u uw abonnement aanvraagt, betaalt u geen abonnementskosten. Pas bij ingang van de nieuwe kalendermaand beginnen we met het maandelijks afschrijven van uw abonnementsgeld.

Het afgeven van een machtiging voor maandelijkse afschrijving van de abonnementsgelden is in principe verplicht. Alleen in het geval u vertegenwoordigd wordt door een bewindvoerder, kan hier van worden afgeweken. Neem hiervoor contact op met Maatje in Zeeland. Ze is bereikbaar via e-mail op info@maatjeinzeeland.nl of telefonisch op werkdagen van 9:00 tot 15:00 op telefoonnummer 0118 55 12 15.

Opzeggen

Met het opzegformulier op deze pagina kunt u eenvoudig uw abonnement opzeggen. De opzegging gaat per direct in, tenzij u aangeeft dat u de personenalarmering nog een tijdje door wilt laten lopen. Wel betaalt u tot het einde van de kalendermaand in welke u de opzegging heeft gedaan. Dit geldt ook als u voor een langere tijd (bijvoorbeeld een jaar) vooruitbetaald heeft. Het geld van de resterende maanden krijgt u automatisch teruggestort.

Nadat u het formulier heeft ingevuld en op versturen gedrukt heeft, ontvangt u van ons een bevestiging via e-mail.

Klik hier om uw abonnement op te zeggen.

Wijzigen

Via het wijzigingsformulier op deze pagina kunt u snel uw verhuizing doorgeven. Maar ook voor andere wijzigingen zoals bijvoorbeeld verandering in verband met thuiszorg, het aanvragen van een extra halszender of het doorgeven van medische aandoeningen kunt u daar terecht. Tijdens onze kantoortijden kunnen wij uw wijzigingen direct in ons systeem doorvoeren. Het in uw nieuwe woning installeren van het alarmtoestel kan enkele werkdagen in beslag nemen.

Nadat u het formulier heeft ingevuld en op versturen gedrukt heeft, ontvangt u van ons een bevestiging via e-mail.

Klik hier om uw abonnement te wijzigen.

Veelgestelde vragen

Hoeveel mantelzorgers dien ik op te geven?

We hebben drie contactadressen nodig van mensen die u hulp kunnen bieden als u contact maakt. Dit kunnen buren, familieleden of vrienden zijn, die bij voorkeur dicht bij u in de buurt wonen en beschikken over uw huissleutel. Ook dienen ze te weten wie uw huisarts is en welke familieleden gewaarschuwd moeten worden.

Ik heb geen mantelzorgers?

Bij het alarm voor binnen kunt u in zo’n geval gebruik maken van professionele hulp. Deze professionele hulp dient u zelf aan te vragen bij een (thuis)zorgorganisatie. Het correspondentieadres van de zorgorganisatie kunt u dan vermelden als contactadres.

Voorbeelden van thuiszorgaanbieders in de omgeving zijn: Zorgstroom, SVRZ, Allevo, Buurtzorg, Zeeuwse zorg, Eilandzorg, Zeeuwse gronden, Ter Weel, ’t Gors, Iriszorg, Cederzorg. Neemt u contact op met hen voor het bespreken van de mogelijkheden.

Bij het alarm voor buiten kunt u geen beroep doen op professionele hulp. U dient dus altijd drie mantelzorgers op te geven. Behalve als u het alarmtoestel heeft vanwege uw beroep. Dan kunt u beter collega’s of familieleden opgeven als contactpersonen.

Kan ik kiezen voor een halszender, of voor een polszender

Dat is niet nodig. U ontvangt zowel het polsbandje als de ketting voor om uw hals. De zender past in beide. U beslist zelf welke uw voorkeur heeft. Afwisseling van het polsbandje met de halsketting is ook mogelijk.

Hoe lang duurt het aansluiten?

De tijd tussen uw aanvraag en het installeren van uw alarmtoestel duurt meestal maximaal 4 werkdagen.

Wat is er nodig voor het maken van een aansluiting?

Om de aansluiting mogelijk te maken dient er stroom te zijn en een telefoonaansluiting.  Heeft u een vaste telefoonaansluiting, dan hoeft u niets te doen. Maakt u gebruik van een huiscentrale, dan dient u dat aan te geven op het aanvraagformulier. Heeft u digitale telefonie, vermeldt u dit dan alstublieft bij uw aanmelding samen met de naam van de provider.

Hoe weet ik of mijn alarmtoestel werkt?

Het alarmtoestel voor binnen controleert zichzelf. Als er iets niet in orde gaat het blauwe lampje onder de “S”-knop knipperen. Als u op de knipperende knop drukt, hoort u de melding opnieuw. Meer informatie kunt u vinden bij de gebruiksaanwijzingen. Het zendertje voor buiten geeft het helemaal vanzelf aan als u de batterij moet verwisselen.

Als extra controle maakt uw alarmtoestel voor binnen iedere week automatisch een controlemelding bij Maatje in Zeeland. U merkt daar verder niets van, maar kunt deze wel terugvinden op uw telefoonrekening. Hiervoor wordt ongeveer 6 cent afgeschreven.

Maatje raadt u aan om maandelijks een proefalarm te maken met uw (hals)zender voor binnen of buiten. Vertel de medewerker van de alarmcentrale dan dat het om een testalarm gaat. Als u geen verbinding krijgt is er iets niet in orde. Belt u dan met Maatje in Zeeland op nummer 0118-551215.

Heb ik een sleutelkluis nodig?

Als u gebruik maakt van professionele hulp, dan kan het zijn dat u een sleutelkluis nodig heeft. U thuiszorgorganisatie kan deze leveren of u informeren over waar u een sleutelkluis kunt aanvragen.

Kan ik meer informatie krijgen over een specifieke melding?

Uit voorzorg worden alle gesprekken opgenomen. Als belanghebbende kunt u op verzoek het gesprek met ons terugluisteren.

Mag ik zomaar opzeggen?

Opzegging kan direct plaatsvinden en zonder opgaaf van reden. Gebruik hiervoor het opzeggingsformulier. Dit is te vinden onder het kopje ‘Voor abonnees’.

Mijn toestel is zoek. Wat nu?

Als het alarmtoestel of de halszender bij u zoek raakt, dan wordt dit in rekening gebracht. De aanschafprijs van de toestellen is namelijk erg hoog. Voor een alarmtoestel rekenen we €400 en voor een halszender €110.